Thursday, August 10, 2006

Kuidas on olukord Inglismaal valestiparkijate trahvimisega.

Üks kommenteerija kirjutas loo alla nii:
Olen autoomanik Inglismaal ja siin oskavad nad (politsei) alati juhi katte saada ja karistada.

Alustavad kirjaga, kus kysivad (sõiduki omanikult), kes oli roolis. Siis kirjutavad juhile ja kui on vaidlus pakuvad kohtulahendit. Muidu ootavad kuu aega trahvi maksmisega. Lubavad pool summat maksta, kui maksad 2 nädala jooksul. Ja panevad vangi kui keeldud maksmast.

Lihtne. Mis on Eesti seadustel/politseil viga ???
ja minu arvates täiesti õige suhtumine. nii peabki asi käima. miks eestis aga sedasi ei tehta.. uurisin Politseilt järgi. vaatab mis nad vastavad.

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

aga vb on asi selles, et me oleme endine sotsialismi riik - jätkuvalt ja seega on siin olukord midagi muud, kunagine sotsi poliitika - köigi oma, siis ei hooli tegelt keegi asja eest isiklikult. see tava läheb edasi, kuna paljude autode omanikuks on tegelt liisingufirmad vöi tööautod, ei tunned paljud ka end selle auto eest vastutavana tegelt.

samas teine aspekt on see, et kuna meie riigi kallis falk tegeleb köigega, mis vähegi pappi teenib, siis vaevalt nad viitsivad vötta tallinna linnalt kasvöi loa tegeleda üle linna valesti ja muidu lohakate parkijatega. vabalt vöiks ju premeerida auto omanikku kviitungiga akna vahel, lisaks teha nt autost ja kohast pilt ja siis see panna kusagile häbiposti kenasti ülesse köigile vaatamiseks.

vb teinekord oma auto avastamine inva kohal netis paneb kellegi ehk mötlema, et minu auto ja minu tuttavad vöivad ka seda näha, siis ehk sünnib hinges häbipisik.

aga nuh, elame eestis ja vaevalt kedagi hirmutab, et politsei vöib valesti parkimise eest trahvi teha, eriti poliitikaga, kus nöutakse omanikust kah pilti, kes parkis valesti, kuigi liisingufirma kaudu saab ka teada, kes liisis auto ja kes nt vöivad sellega üldse söita.

21:10  
Blogger Indrek said...

jama igatahes selle asjaga. ja Falck saaks sealt kõvasti pappi teenida ju. veab masina ära tasulisse parklasse ja kui järgi läed siis plekid kohaleveo kinni, aja mis ta seal parklas oli ja ka parkla sisenemis ja väljumis tasu :) maksad lisaks trahvi ka otsa.. eks näis mitu korda sa veel valesti parid.

10:21  
Anonymous Anonymous said...

Kusjuures ma kahtlen, et inva-kohtadele parkijad mingit häbi tunneksid. Kord Rocca al Mare juures vaatasin küsivalt sinisele asfaldile parkijale otsa, mille peale too autost tõustes küsis: 'Mingi ment oled vä?' ja läks poodi. Kuus meetrit kaugemal oli vaba koht... Puudu jääb teistega arvestamisest, empaatiast - ei teadvustata, et ühiskonnas on inimesi, kellele need parkimiskohad mõeldud on.

00:10  
Blogger Indrek said...

täpselt. asi on suhtumises. ja selles et seadusest kinnipidamist jälgijaid on väha ja nad on nõrgad.

12:08  
Anonymous Anonymous said...

Teemast natuke mööda, aga minu 2c selle alla. Nimelt Canada kohta. Seal saab trahvi alati auto-omanik. Pole tähtis kes roolis oli. Sõdigu hiljem omavahel. Täpsemalt on "omanik" seaduse silmis isik, kellele selle auto jaoks väljastati number. S.T. kui sa liisid auto, siis numbri võtad (registreerid) enda nimele. Trahvi saab alati just isik, kelle nimel on number.
Iga aasta peab numbrit n.ö. "pikendama". Kui pikendad, siis saad ka numbriplaadi nurka särava tähise, mis näitab kui kaua on kehtiv, näiteks 07JAN. Samuti on politseiautode pardakompuutriga alati võimalus kontrollida kehtivust. Mis sellel parkimistrahviga seost on ? Kui sul on aasta jooksul trahve (parkimine+muud) ja sa pole neid tasunud, siis numbri uuendust teha ei saa. Kui juba kehtetu numbriga sõitma lähed, siis ...... süüdista iseennast. Mis veel on sealpool huvitavat on punktisüsteem juhtidele (demerit). Juhil on 12 punkti aastas. Näiteks kiiruse ületamine rohkem kui 15kmH, kaotad 3 punkti. Ohtlik sõit 6 punkti. Mis kõige hullem (parem), punktide kaotus jääb sinu ajalukku (driving history) 5ks aastaks. Kindlustusfirmadel aga on õigus seda vaadata. S.T. kui oled punkte kaotanud, läheb kindlustusmaks väga palju üles. Näiteks kui täiskindlustus hea "ajalooga" juhil uue pereauto puhul on umbes 1000 dollarit aasta (10 000 EEK), siis juhul kui kaotad 6 punkti, võib sinu järgmise aasta kindlustusarve olla kuni 10 (kümme) korda kõrgem. Paljudele on see summa aga liiga kallis. Kindlustuseta aga sõita ei julge eriti keegi. Trahv selle eest on vist 10 - 20 000 dollarit ja kui midagi juhtub, võid kõigest (maja jne..) ilma jääda.
Üht teist vast oleks õppida.

14:12  

Post a Comment

<< Home