Mitte parkida..
Kui liiklusmärkide keelest aru ei saa siis ehk mõne sõna ikka suudab asutuse ukse pealt kokku veerida. Tegemist on TTÜ informaatika/arvutuskeskuse maja välisuksega.
Photo @ Oliver
Brain invalids and all idiots, who can't park correctly!
Sai siis täna nähtud järgmist pilti.
Sõitis kollase ristiga tähistatud alale üks tegelane joonelt sisse, viskas hooletu liigutusega ühe A4-formaadis lehe armatuurlauale, sättis rooliluku töökorda ning lahkus.
Lehel umbes niisuguse sisuga kiri, et kui auto peaks kellelegi ette jääma, võiks vaene hing helistada mobiiltelefonile nr see ja see.
Leht oli trükitud, järelikult hoolikalt ette valmistatud ülbus. Mobiilinumbrit oli pastakaga parandatud, järelikult leidis see paber juba pikemat aega kasutust. Lisaks oli tegemist algaja juhiga, nagu vahtralehekujutiste järgi võis arvata, seega õpitakse juba maast-madalast, "kuidas asjad käivad".
Mingisugust pikemat filosoofilist ega kõlbelist esseed ei hakka ma siia kirja panema, sest pärast väikest arupidamist nähtu üle ei leidnud küll sellele mingit moraalset õigustust.
Ühendpartei pärib homme Tallinna abilinnapealt Jaanus Mutlilt aru, miks anti pärast Edgar Savisaare vales kohas parkimist tema juhitavale ministeeriumile kesklinnas juurde kolm tasuta parkimiskohta.
2. oktoobri Postimees kirjutas, kuidas Edgar Savisaare ametiauto oli liikluseeskirja-vastaselt pargitud ministeeriumi juures asuvasse keelualasse.
Kuigi võinuks eeldada, et edaspidi pargitakse ministri ametiautot selleks lubatud kohtadele või ministeeriumi õuele, siis nüüdseks on ilmnenud, et Tallinna liikluskorraldajad paigaldasid Edgar Savisaare soovil ministeeriumihoone kõrvale liiklusmärgi, muutes kaheksa meetrit ehk kolm avalikku parkimiskohta ministeeriumi autodele mõeldud platsideks, teatas Isamaa ja Res Publica Liidu nõunik Eero Kosk.
«Tundub, et linna liiklusteenistuse juht ei eksi, kui ta ütleb tänases Postimehes, et Tallinna liikluskorraldus on individualistlik ning et ümberkorraldustes lähtutakse üksikisiku kaebusest ühe või teise koha kinni panemiseks,» lausus linnavolinik Matti Tarum.
«Eriti kummastav on selline bütsantslikkus praegu, kus ühest küljest tahetakse laiendada tasulise parkimisala piire - suurendamaks linna parkimistulu - ja teisalt eemaldatakse käibest kolm tulusat parkimiskohta.»
Tarumi sõnul vajab ühtlasi kinnitust või ümberlükkamist info, et linna parkimiskorralduse osakonnale on antud korraldus võtta ministeeriumiesine erilise tähelepanu alla, kaitsmaks vastloodud parkimiskohti sinna parkima harjunud linnaelanike eest.
Samuti soovib Isamaa ja Res Publica Liit teada, kas minister Savisaare parkimismure lahendamiseks kavandati algselt luua parkimiskohad ministeeriumihoone vastas, Harju ja Rüütli tänava nurgal, Tallinna linna poolt haljasala rajamise eesmärgil omandatud kinnistul.
Tallinna linnavõim kavatseb tuleva aasta veebruarist laiendada tasulise parkimise ala suuremale osale kesklinnas, seni auto priilt Kassisaba piirkonda või Balti jaama ümbrusse jätnud sohver peab seal edaspidi maksma 12 krooni tunnis.
Kui praegu piirneb tasulise parkimise ala kesklinna ümbruses Toompuiestee ja Tõnismäe tänavaga, siis uue kava kohaselt hakkab piir kulgema Tehnika tänavat pidi.
Tasulisse alasse jäävad seega ka Kassisaba piirkond ning Suur-Ameerika ja Väike-Ameerika tänava ümbrus. Samuti Balti jaama piirkond.
Tänavad ummistuvad
Lisaks laieneb ala senisest ulatuslikumalt Veerenni tänava elukvartalitesse, Kalevi staadioni ümbrusse ning hõlmab varasemast suurema tüki Kadriorust. Tasuliseks muutub ka mereäärne piirkond, ulatudes linnahalli juurest Kadriorgu.
NB! Parkimistasusid linn tõsta ei kavatse – vanalinnas tuleb endistviisi maksta 48 krooni, kesklinna kallimas piirkonnas 24 krooni ja mujal tasulisel alal 12 krooni tunnis. 12 krooni peab parkimistunni eest välja käima ka kogu lisanduval alal.
Tallinna abilinnapea Jaanus Mutli sõnul on tasulise parkimisala laiendamise peamiseks eesmärgiks autode arvu vähendamine kesklinnas. Linnavalitsus kavatseb kolmapäevasel istungil heaks kiita ja volikokku saata nii tasulise ala laiendamise eelnõu kui ka parkimise arengukava aastateks 2006-2014.
Linnajuhtide soov on meelitada inimesi senisest enam südalinna tööle tulema ühissõidukitega või siis kasutama pargi-ja-sõida süsteemi, ehk jätma oma sõidukid südalinna äärde ja liikuma sealt edasi jalgsi või bussiga.
Mutli väitel on linnatänavad praegu tasulise parkimise ala vahetus läheduses autodest ummistunud, sest inimesed üritavad sõita kesklinnas asuvale töökohale võimalikult lähedale, kuid samas vältida tasu maksmist.
«Näiteks on Kadriorg muutunud suureks parklaks,» lausus Mutli. «Inimestel pole võimalik seal enam oma kodu juurde sõita.»
Abilinnapea sõnul tuleb koos kavandatavate parkimispiirangutega parandada ühissõidukite liikumist. Ühe olulise sammuna kavatseb linnavõim juba tuleval aastal rajada Pirita tee linna tulevale sõidusuunale täiendava ühissõidukite raja.
Pargi-ja-sõida süsteemi edendamiseks tahetakse parklad ehitada linna lõunaosas Laagri ja Järve piirkonda, Tartu maanteel lennujaama ümbrusse ja Peterburi teel Smuuli tee piirkonda.
Parklad linna piirile
Tallinna transpordiameti juhi Andres Harjo sõnul võiksid parklad tulla ka näiteks Paldiski maantee sissesõidule Õismäel, kus praegu asub ühissõidukite lõpp-peatus. Samuti Pirita tee äärde Regati maja juurde.
Mutli hinnangul peaks tasulise parkimisala laiendamist ette võtma väga harva ning kui maksuline piirkond 2007. aasta veebruarist suureneb, ei tohiks seda uuesti teha enne 2012. aastat.
Parkimise arengukava järgi muutub parkimistasu alles pärast eurole üleminekut. Kolmes piirkonnas hakkab tunnitasu siis olema vastavalt 1, 2 ja 3 eurot.
Arengukava näeb ka ette, et sissesõite tasulisele alale vähendatakse. Kui praegu on neid ligi 30, siis tulevikus 15. Samuti laiendatakse jalakäijate ala vanalinnas ning korrastatakse parkimist suurtes magalates.
Juhin tähelepanu kõrval olevale märgile: 'Siin pargib kõige suurem k(m)unn'
Photo @ BC
Seal kus enne parkisid kõik raha eest, pargib nüüd Savisaar (vasakpoolne masin) tasuta.. ja paar kohta veel Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi lubadega.
Photo @ BC
EPL: Tallinna liikluskorraldajad tekitasid Savisaarele parkimiskoha
Tallinna liikluskorraldajad paigaldasid majandus- ja kommunikatsiooniministri Edgar Savisaare soovil vanalinna Müürivahe tänavale ministeeriumihoone kõrvale liiklusmärgi, mis muutis kolm avalikku parkimiskohta riigiametnike autodele mõeldud platsideks.Kui Savisaar võis parkida nii kuis tahtis ja ei juhtunud peale (võib-olla) trahvi midagi siis tema kohale parkinuid ähvardab kohe äravedu. Ikka võrdsematest võrdsemad! Elagu Savisaare Kuningriik!
Septembri lõpul oli Savisaare ametiauto Saab 9-5 pargitud ministeeriumi ees asuvasse parkimise keelualasse ja minister märkis toona Postimehele, et tegemist on ebamugava kohaga, kus ministreid on varemgi hoiatatud ja trahvitud [?! - tahaks kohe näha millal teda seal trahvitud on. BC].
Eelmisel nädalal paigaldasid pealinna liikluskorraldajad majandusministeeriumi kõrvale Müürivahe tänava äärde jäävale avalikule parkimisalale liiklusmärgi, millega on seal kaheksa meetrit ehk kolm parkimiskohta broneeritud ainult autodele, millel olemas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi vastav luba.
Valesti parkinuid ähvardab liiklusmärk, et sõiduk veetakse sealt minema. Liiklusmärgi paigaldamise maksis kinni ministeerium.
Täpsustuseks neile, kes ei näe/tea, siis need kohad seal peaukse esisest katusealusest kahel pool on kõik invaliididele mõeldud kohad.
Photo @ wheels
911. Ühekordne pidevjoon. Märgis:Photo @ Liikluseeskiri
3) tähistab parkimiskohti (joonis 15). Märgist tohib ületada AINULT manööverdamisel;
931. Peatumise keelujoon. Kantakse sõidutee äärele või äärekivile (joonis 12).
932. Parkimise keelujoon. Kantakse sõidutee äärele või äärekivile (joonis 12).
874. Puudega inimese sõiduk. Teatab parklast või selle osast, mida tohib kasutada ainult sõidukiga, millel on käesoleva määruse lisa 5 kohane parkimiskaart.
976. Puudega inimese sõiduki parkimiskoht. Tähistab käesoleva määruse lisa 5 kohase parkimiskaardiga sõiduki parkimiskohta või -ala (joonis 15)
Invaliidi (aju-?) maastur 476 AVJ ilma invatunnuseta Sikupilli Prisma parklas laupäeval 30.9.2006 kell 19.05, natuke enne selle pildi tegemist läks selle maasturi kõrvalt minema masin, kuhu ronis väljanägemise järgi vene rahvusest suur, tugev mees (ikkagi siis olid jalad temal nõrgad) ning pikemate säärtega varustatud daam.
Photo @ Veikko
Antud transpordivahend (numbrimärgiga 617 TFX) koos järelkäruga pargiti 02.oktoobril kell 18.05 Tartu kaubanduskeskuse EEDEN parklas valesti. "Oskusliku" manööverdamise tagajärjel hõivati kolma parkimiskohta õhtusel tipptunnil.
Järelkäru pole kahjuks pildilt näha.
Photo @ Ivar