Thursday, August 31, 2006

Linn kavatseb tasulist parkimisala järgmisest aastast laiendada

EPL: Linn kavatseb tasulist parkimisala järgmisest aastast laiendada

Tasulise parkimisala suurendamine peaks suunama inimesi ühissõidukeid kasutama.

Septembri keskel peaks Tallinna linnavolikokku jõudma aastate 2006–2014 parkimise arengukava eelnõu, mille üks eesmärke on südalinna liikluskoormuse vähendamine, laiendades selleks tunduvalt tasulise parkimisala piire.

“Valveta tasulise parkimisala laiendamise otsus on linnavolikogu pädevuses, kuid meie ettepanek oleks rakendada seda alates järgmisest aastast,” lausus Tallinna transpordiameti juhataja asetäitja Tiit Siimon. Inseneribüroo Stratum poolt koostatud parkimiskava strateegiliseks ülesandeks on panna linnakodanikke rohkem ühissõidukeid kasutama, et väheneks autode vool kesklinna ja kahaneks seal parkijate hulk.

Falckile tööd juurde

Hetkel südalinna tasulise parkimisala piirile jäävate ja sõidukitest umbe pargitud tänavate uude kohta ülekandumist Siimon ei karda. Tema sõnul muudab parkimisala laiendamine kesklinna tõmbeobjektide ja võimaliku tasuta parkimiskoha vahelise maa tunduvalt suuremaks, mis peaks autojuhtide huvi vähendama. “Plaanis on juurde ehitada uusi parkimismaju, kuid ka valminutes leidub piisavalt vaba ruumi,” ütles Siimon. Tulevase parkimisala piiride valimisel on võetud arvesse nii piirkonna liiklustihedust kui ka parkimiskohtade ja nende kasutajate hulka. Arengukava näeb edaspidi ette ühissõidukite peatuste lähedusse soodsate parkimistingimuste loomist, mis võimaldaks jätta auto sinna ja sõita mõistliku hinnaga näiteks trammiga kesklinna edasi. “Parkimistasude tõstmist momendil kavas pole ja see võib kõne alla tulla eurole üleminekul,” lisas Siimon. “Parkimistasudest ja -trahvidest laekuva tuluga saame täiendavalt toetada linna transpordisüsteemi arengut,” selgitas Siimon üht linna parkimispoliitika eesmärki. Arengukava koostanud spetsialistid ei pea parkimistasu suurendamist otstarbekaks, sest mõõdukas hind ei hirmutaks kõiki autojuhte, kuid reguleeriks siiski parkimistihedust.

Tallinnas parkimist korraldava AS-i Falck infojuhi Katrin Paasi sõnul on tasulise parkimisala laienemisel firmasse juurde vajatavate töökäte hulgast momendil veel vara rääkida. “Linn ütleb esmalt hinnad ja kirjeldab teenust ning kui nende poolt esitatud tingimustes on kokku lepitud, siis selgub kõik täpsemalt,” ütles Paas.

“Seejärel saab hakata prognoosima ka laiendatud alal parkimistrahvidest laekuva rahasumma kasvu,” lisas Paas. Hetkel on Falckil Tallinnas tööl 12 parkimiskontrolöri ja puudust tuntakse veel kolmest.

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

See tundub küll mingi sinisilmse unistusena, et inimesed hakkavad ühistransporti kasutama.

Kuna ühistransport ei liigu graafikute järgi vaid sõidab kuidas suvatseb. Seda ka liini esimestest peatustest. Kust sõidetakse välja mõned minutid ennem ja seega need kes olid plaaninud eelmise sõidukipealt sinna jõuda jäävad sellest maha.

Teiseks tipptundide ajal on ühistransport nii paksult rahvast täis, et seal on väga ebamugav olla.

Mis puutub sellesse, et parkimistasu ei tõsteta ennem eurole üleminekut. Siis sellekohta oli ju mingi seaduski, et eurole üleminek ei tohi olla hinnatõusu põhjuseks.

Ning viimaseks parkimismajad. Loomulikult on parkimismajades ruumi kuna nad küsivad seal parkimise eest märkimisväärselt kõrgemat hinda kui tänaval. Lisaks veel see, et kui tänaval saad mobiiliga parkides maksta minutipealt. Siis enamus parkimismaju küsivad raha iga poole tunni kohta ette. Ehk kui oled parkinud 28 minutit siis maksad 30 minuti eest. Ja kui oled parkinud 31 minutit siis maksad tunni eest. Lisaks mina küll ei tea, et ükski parkimismaja arvestaks esimest vabat 15 minutit mis tänaval on lubatud. Sell eest võid ka ikka oma kümneka juba ära anda.

Praegu ei tule rohkem midagi meelde. Aga kui linn plaanib ehitada parkimismaju siis nendes parkimine võiks olla ka võrdsetel tingimustel muu osaga linnast. Kasum tuleb ju igaljuhul kuna maalapile pannakse märkimisväärselt rohkem autosi kui sinna muidu neid mahuks.

Taavi

14:05  
Anonymous Anonymous said...

Linnale kahjuks kasumit rohkem ei tule. Ikka Sõõrumaale :-)

15:04  
Blogger Indrek said...

parkimismajade suhtes täiesti õige märkus.

PS. ja 15min tasuta parkimise kohta selline asi: Falcki spetsialist, kelle käest ma küsisin ütles, et kui panna auto aknale parkimis kell ütleme algusega 1200 ja lisada sinna 45min jagu parkimiskaarte, siis peab parkimiskaardi peal olema arvestatud juba ise see 15min sisse, seega tuleb parkimiskaardil märkida alguseks 1215. sest kontrolör vaatab vaid parkimis kaarti ja ei arvesta kella sinna juurde sel juhul. (st ta ei tegele liitmisega)

samas mis juhtub siis kui mul on seal akna all 15min parkimis kell ja vähemalt kolma parkimiskaarti (igaüks 30min) kas ma siis pean iga järgneva kaardile ise juba selle eelnevate summa juurde arvestama???

15:05  
Blogger Indrek said...

esitasin need küsimused ka Falckile. eks näis mis nad vastavad..

15:16  
Anonymous Anonymous said...

Aga mis siis saab, kui kontrolöril on kell vale?

19:28  
Blogger Indrek said...

selle peale kindlasti Falck vastab et nende konrolörid sünkroniseerivad enda kellad miski kesksüsteemiga iga hommik ;)

21:27  

Post a Comment

<< Home